پرسش های متداول
دسته بندی ها
سیم‌ کارت سازمانی
دسته بندی ها
  • سیم‌ کارت سازمانی با ارائه امکانات و خدمات اختصاصی، به سازمان‌های بزرگ با ارتباطات گسترده این امکان را می‌دهد تا ارتباطات داخلی و خارجی خود را به بهترین نحو ممکن مدیریت کنند و در‌عین‌حال از مزایای کاهش هزینه‌های ارتباطی نیز بهره‌مند شوند. این راهکار به سازمان‌ها این امکان را می‌دهد تا به تسهیل ارتباطات، افزایش بهره‌وری و رضایتمندی کارکنان در محیط کسب‌وکار، پیشرفت ارزنده به‌دست آوردند.

  • سیم‌ کارت‌های سازمانی عادی یا دیتا می‌توانند از هر دو نوع دائمی (با ودیعه و بدون ودیعه) یا اعتباری باشند.

  • مالکان این سیم‌ کارت‌ها به‌دلیل مبلغ تضمین یا ودیعه‌ای که نزد شرکت ارتباطات سیار ایران به هنگام خرید سیم‌ کارت به امانت قرار می‌دهند، می‌توانند از خدمات همراه اول شامل تماس صوتی، پیامک و ... استفاده کرده و صورت‌حساب‌شان را در پایان دوره پرداخت نمایند. بدیهی است میزان استفاده ریالی از خدمات این نوع سیم‌ کارت‌‌ها با توجه به مبلغ ودیعه، بیشتر از سیم‌ کارت‌های دائمی بدون ودیعه است.

  • این نوع سیم‌ کارت‌ها فاقد تضمین اولیه هستند و برای مشتری در پایان دوره تا سقف مکالمات و خدمات ۳۵۰,۰۰۰ ریال صورت‌حساب صادر می‌شود. مشتریان این نوع سیم‌ کارت‌ها در صورت تمایل می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی و دریافت صورت‌حساب افزایش بستانکاری، سقف اعتبار خود را افزایش دهند. دارندگان این نوع سیم‌ کارت‌ها نیز می‌توانند از انواع خدمات همراه اول شامل تماس صوتی، پیامک و ... استفاده نمایند.

  • مشتریان این نوع سیم‌ کارت‌ها می‌توانند با شارژ حساب خود از کلیه خدمات شبکه همراه اول استفاده نمایند.

  • این نوع سیم‌ کارت مانند سیم‌ کارت دائمی بوده ولی امکان استفاده از سرویس مکالمه را ندارد. سیم‌ کارت‌های دیتا با‌توجه‌به امکان دریافت و ارسال پیامک و اینترنت برای انواع مصارف در دستگاه‌ها و ارتباطات M2M مناسب هستند.

  • این نوع سیم‌ کارت مانند سیم‌ کارت دیتا دائمی بوده ولی اعتبار اولیه آن‌ها پایین است. سیم‌ کارت‌های دیتا اعتباری با‌توجه‌به امکان دریافت و ارسال پیامک و اینترنت برای انواع مصارف در دستگاه‌ها و ارتباطات M2M مناسب هستنند.

  • سیم‌ کارت‌های سازمانی یا تجاری با سیم‌ کارت‌های شخصی همراه اول تفاوت‌های مهمی دارند که برای افراد و شرکت‌ها در انتخاب مناسب‌ترین گزینه بسیار مهم است. در ادامه به برخی از این تفاوت‌ها اشاره می‌کنیم:

    • تطابق با امور سازمانی: سیم‌ کارت‌های سازمانی به طور کامل با امور سازمانی هماهنگ هستند و برای رفع نیازهای ارتباطی کسب‌وکارها طراحی شده‌اند.
    • اختصاص شماره‌های خاص: با استفاده از سیم‌ کارت‌های سازمانی، شرکت‌ها می‌توانند شماره‌های خاصی را به کارمندان و اعضای تیم اختصاص دهند.
    • جایگزینی تلفن‌های رومیزی: با داشتن سیم‌ کارت‌های سازمانی، شرکت‌ها دیگر نیازی به تلفن‌های رومیزی و خطوط مخابراتی رومیزی ندارند. شما می‌توانید با استفاده از تلفن همراه به ارتباطات کسب‌وکاری خود دسترسی داشته باشید.
    • امکانات تلفن داخلی: با سیم‌ کارت‌های سازمانی، شرکت‌ها می‌توانند از تمام امکانات تلفن داخلی رومیزی نیز بهره‌مند شوند. این امکان شامل تماس‌های داخلی، انتقال تماس‌ها، و مدیریت ارتباطات داخلی می‌باشد.
    • رنج شماره‌ها: سیم‌ کارت‌های سازمانی دارای رنج شماره‌های خاصی هستند که به شرکت اختصاص داده می‌شود.
  • سیم‌ کارت‌های سازمانی به‌صورت یکجا فعال شده تحویل مشتری سازمانی می‌شود. این سیم‌ کارت‌ها با امکان خرید انبوه و قیمت‌های ترجیحی به مشتریان سازمانی ارائه می‌شوند و از مزایای متعددی از جمله قابلیت ثبت مالکیت سیم‌ کارت‌ها به نام سازمان، امکان ارائه شماره‌های متوالی برخوردار هستند. به‌علاوه امکان صدور صورت‌حساب تجمیعی برای این نوع سیم‌ کارت‌ها وجود دارد.

  • ارائه درخواست رسمی بر روی سربرگ با مهر و امضاء مجاز شامل تعداد و نوع سیم‌ کارت درخواستی و معرفی نماینده شرکت و ارائه اطلاعات تماس جهت اخذ مدارک مورد نیاز و ارائه راهنمایی‌های لازم.

    مدارک موردنیاز جهت خرید سیم کارت سازمانی به شرح ذیل می باشد:

    • تصویر آگهی تاسیس سازمان یا شرکت با مهر و امضا رسمی سازمان.
    • تصویر روزنامه رسمی صاحبان مجاز با مهر و امضا رسمی سازمان.
    • تصویر کد اقتصادی مودیان مالیاتی با مهر و امضا رسمی سازمان.
    • تصویر کارت‌ملی و شناسنامه نماینده با مهر و امضا رسمی سازمان.
    • نامه درخواست با ذکر تعداد سیم‌ کارت و معرفی نامه نماینده سازمان با مهر و امضا رسمی سازمان.
    • تکمیل فرم درخواست خرید به همراه مهر و امضا سازمان.
  • در حال حاضر محدودیتی بر روی تعداد خرید سیم‌ کارت سازمانی اعمال نگردیده و سازمان‌ها می‌توانند به هر میزان سیم‌ کارت خریداری نمایند.

  • در صورت درخواست بیش از ۵۰ عدد سیم‌ کارت سازمانی، لازم است سازمان‌ها درخواست خود را در قالب‌ نامه بر روی سربرگ سازمان از طریق درگاه‌های ذیل ارسال نمایند:

    • ایمیل به آدرس eb@mci.ir ارسال نماید.
    • با شماره 9995 تماس نمایند.
    • نماینده شرکت با در دست داشتن مدارک لازم به یکی از فروشگاه‌های محصولات سازمانی در تهران و یا شهرستان‌ها مراجعه نماید.

    چنانچه سازمان درصدد تهیه حداکثر ۵۰ عدد سیم‌ کارت سازمانی باشد، لازم است از طریق مراجعه به سایت b2bshop.mci.ir درخواست خود را ارسال نماید.

  • خیر، شماره‌های سازمانی باتوجه‌به تعداد سیم‌ کارت‌های درخواستی، به‌صورت سریالی تخصیص داده می‌شود و امکان انتخاب شماره وجود ندارد.

  • سیم‌ کارت‌های سازمانی به‌صورت فعال شده، در زمان خرید به مشتریان سازمانی ارائه می‌شوند.

  • نحوه پرداخت سیم‌ کارت‌های سازمانی با استفاده از سامانه خدمات همراه مشتریان سازمانی می‌باشد، مدیران کسب‌وکار‌ها می‌توانند به‌صورت کامل مواردی چون کنترل میزان مصرف بسته‌های سیم‌ کارت‌های سازمانی و جزئیات دریافت و پرداخت صورت‌حساب‌ها را مدیریت کنند. همچنین امکان پیگیری صورت‌حساب‌ها، کنترل مصرف داده و مدیریت بسته‌ها از طریق این سامانه وجود دارد.

  • سیم‌ کارت‌های سازمانی یک انتخاب مناسب برای تمامی کسب‌وکارها و مشاغل است.