تماس امن(AXB)

اختصاص شماره مجازی جهت برقراری ارتباط امن بین کاربران و خدمات ارائه‌دهندگان برنامه‌ها و اپلیکیشن به منظور تامین محرمانگی و حفظ حریم شخصی کاربران.

سرویس تماس امن(AXB)، سرویسی است که با ارائه یک شماره تلفن(MSISDN) مجازی به جای شماره واقعی هر فرد، امکان برقراری و دریافت تماس بین افراد مشخص از طریق آن شماره مجازی را ممکن می‌سازد. این راهکار توسط اپراتور همراه اول به صورت خاص جهت حفظ حریم شخصی افرادی طراحی شده‌است که به سبب دریافت یا ارائه خدمات مختلف بر بستر اینترنت (مانند کاربران OTT application ها با دو سمت خدمت‌دهنده و خدمت‌گیرنده) با یکدیگر تماس تلفنی بر بستر شبکه موبایل و تلفن ثابت برقرار می‌نمایند.

در سرویس تماس امن، نحوه عملکرد سرویس بدین ترتیب است که متقاضی برقراری تماس(A number) که می‌تواند سمت خدمت‌گیرنده و یا خدمت‌دهنده باشد، بایستی درخواست تماس خود به مخاطب(B number) را از طریق اپلیکیشن و یا سایت شرکت خدماتی ثبت و به اصطلاح یک بوکینگ یا رزرو تماس انجام دهد. این درخواست می‌تواند به‌عنوان مثال در حد فشردن یک دکمه برقراری تماس در اپلیکیشن باشد.

بسته به نوع سرویس، یک شماره مجازی اشتراکی به شماره حقیقی هر دو طرف و یا دو شماره مجازی اختصاصی به هریک از شماره‌های حقیقی طرفین (X number) به‌صورت موقت و براساس مدت زمان تعیین شده و تنظیماتی که سازمان برای کسب و کار خود در نظر گرفته است، از طریق سایت و یا اپلیکیشن سازمان خدمات‌رسان تخصیص داده‌می‌شود. طرفین طی این مدت زمان در هر بار تماس با یکدیگر تنها شماره مجازی اختصاص یافته را رویت نموده و شماره حقیقی و واقعی یکدیگر را مشاهده نمی‌کنند. پس از اتمام بازه بوکینگ، شماره مجازی آزاد شده و مجدد در اختیار شرکت خدمات‌رسان جهت اختصاص به سفارشات بعدی قرار می‌گیرد. در نتیجه شماره مجازی از دسترس طرفین مکالمه نیز خارج شده و دیگر امکان شماره‌گیری آن وجود ندارد.

  • حفظ حریم خصوصی افراد هم در سمت خدمت‌گیرنده و هم خدمت‌دهنده
  • امکان برقراری تماس با تمامی اپراتورها
  • افزایش سطح اعتماد مشتریان سازمان‌ها و شرکت‌ها در استفاده از خدمات آن‌ها
  • قابلیت پیگیری تمامی تماس‌ها به جهت جلوگیری از سوءاستفاده
  • یکپارچه‌سازی سریع و آسان با زیر ساخت نرم‌افزاری سازمان‌ها از طریق API
  • امکان تنظیم زمان نگهداری شماره به‌صورت رزرو و موقت
  • قابلیت گزارش‌گیری از تاریخچه تمامی تماس‌ها
  • برقراری تماس بدون نیاز به اینترنت پس از تخصیص شماره مجازی
  • عدم اعمال هزینه اضافی برای مشترک
  • بی‌نیاز از تخصیص تعداد زیادی شماره تلفن به تماس‌ها
  • امکان بخش‌‌بندی جغرافیایی مشترکین و یا تعریف مشترکین VIP جهت بهره‌برداری از سرویس تماس امن
  • امکان تعریف بازه‌های زمانی مشخص پاسخ‌گویی(مانند ساعات کاری) سمت خدمت‌دهنده
  • امکان پیاده‌سازی سیستم به‌صورت پایلوت جهت تست فرآیندهای قبل و پس از فروش
  • امکان تهیه و ارائه گزارش‌های متنوع با توجه به درخواست مشتری
دسترسی سریع (معرفی سرویس)

اخبار سازمانی

داستان موفقیت