سرویس ابری "ابر اول"

خدمات ابری یا Cloud services مجموعه‌ای از سرویس‌ها بر اساس معماری پردازش ابری است که بر بستر اینترنت ارائه می‌شود. سرویس ابری می‌تواند در اشکال مختلف و با قراردادهای مالکیت گوناگون ارائه شود. پردازش ابری در حال حاضر به عنوان یک بخش کاملا شناخته شده در دنیای نرم‌افزار است. شرکت همراه اول با ایجاد دیتاسنتر ابری، خدمات ابری خود را تحت عنوان "ابر اول" به مشتریان خود عرضه می‌نماید.

دیتاسنتر مجازی ابری (Virtual Cloud Data Center):

دیتاسنتر مجازی ابری به منظور راه‌اندازی و مدیریت شبکه وسیع و گسترده‌ای از منابع مجازی شامل، سرور ابری، شبکه، روتر، فایروال و ... به عنوان یک زیرساخت دسترس‌پذیر و مقیاس‌پذیر بر روی بستر "زیرساخت به عنوان سرویس" پیاده‌سازی شده است. در این سرویس منابع سخت‌افزاری دارای سطح پایداری و قابلیت اطمینان با استانداردهای طراحی Tier IV هستند. ارتقا و کاهش منابع سرورها در سرویس سرور ابری بصورت خودکار و در لحظه از طریق پورتال کاربران انجام می‌شود. تمام فرآیندهای کنترلی اعم از مدیریت سرورهای مجازی، شبکه، فایروال، VPN و لود بالانسر از طریق پورتال کاربران به صورت تجمیع شده در دسترس کاربر است.

  • امکان اتصال به شبکهMPLS مخابرات و سرورهای اختصاصی
  • امکان انتخاب نوع دیسک
  • امکان پیاده سازی Site-to-Site VPN وRemote VPN به منظور اتصال شبکه‌ها به یکدیگر و اتصال از راه دور به شبکه کاربر
  • امکان توزیع خودکار ترافیک در زیرساخت دیتاسنتر ابری با استفاده از لودبالانسر
  • امکان ساخت ماشین مجازی از سیستم عامل‌های پیش فرض
  • امکان پیاده سازی سرویس‌های فایروال، NAT و Port Forwarding
  • قابلیت تهیه اسنپ‌شات از دیسک‌های سرور ابری یا از خود سرور ابری به منظور بازیابی آنها در موارد اضطراری
  • ارائه و پیاده‌سازی سرویس‌های شبکه
  • امکان اتصال محیط توسعه CI/CD از طریق API به ابر و خودکارسازی عملیات‌های مد نظر
  • پرداخت هزینه براساس مصرف (به اندازه استفاده از منابع)
سرور ابری (Cloud Server):

خدمات ابری، ترکیبی از سرور فیزیکی و تکنولوژی مجازی‌سازی هستند به عبارتی می‌توان گفت که یک سرور ابری مجازی، نسل جدیدی از سرورها با کیفیتی در حد سرورهای اختصاصی اما با قیمتی مناسب‌تر و انعطاف‌پذیری بالاتر نسبت به انواع دیگر سرورها است. هر سرور ابری به صورت فنی از دیگر سرورها جداسازی شده است و با اختصاص تمام منابع مورد نیاز به مشتری، کیفیت بالای استفاده از سرویس را تأمین می‌نماید.

  • خرید، راه‌اندازی و ارتقاء آنلاین و فوری
  • نصب خودکار سیستم عامل
  • ارائه هاردهای SSD و HDD به صورت ترکیبی
  • ضریب پایداری %99.9
  • پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته
فضای ذخیره سازی ابری (Object Storage):

شرکت‌ها و سازمان‌ها امروزه با چالش ذخیره‌سازی و مدیریت داده‌های بزرگ خود روبرو هستند. سرویس ذخیره‌سازی ابری می‌تواند به نگهداری و پشتیبانی آن‌ها کمک زیادی بکند. سرویس فضای ذخیره سازی ابری به منظور نگهداری و به اشتراک‌گذاری اطلاعات و داده‌های کسب و کار مشتری در فضای ابری طراحی شده است. این سرویس جهت نگهداری داده‌هایی ساختار نیافته و با حجم بالا که انواع سنتی فضاهای ذخیره‌سازی امکان سازماندهی آن ها را ندارند، بسیار مفید است. مشتری با تهیه این سرویس در دیتاسنترهای امن موجود می‌تواند اقدام به ذخیره‌سازی و نگهداری اطلاعات خود شامل ایمیل‌ها، ویدئو‌ها، عکس‌ها، صفحات وب، فایل‌های صوتی و سایر داده‌های صوتی و تصویری و یا محتواهای اینترنتی در هر زمان و مکانی نموده و به آسانی به آن‌ها دسترسی داشته باشد. همچنین می‌تواند بر اساس نیاز خود در هر لحظه میزان فضا را به مقدار دلخواه افزایش دهد. این ویژگی نسبت به فضاهای ذخیره‌سازی سنتی، بسیار کاربردی است.

  • امکان استفاده رایگان از سرویس به مدت 10 روز
  • امکان ارتقاء بسته رایگان پیش از اتمام دوره
  • خرید، راه‌اندازی و ارتقاء به صورت فوری
  • قابلیت اتصال از طریق رابط 3S و Swift
  • ذخیره همزمان 3 نسخه از داده در نقاط مختلف
  • قابلیت مشاهده نمودارهای مصرف در پنل کاربری
  • پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته
  • سطح دسترسی %99.9
سرویس پشتیبان‌گیری (Backup as a Service):

سرویس پشتیبان‌گیری یک خدمت پشتیبان‌گیری خارج از محل سرویس است که در آن، تمامی فایل‌ها، پوشه‌ها و تمام محتویات هارد دیسک توسط سرویس‌دهنده با روشی امن پشتیبان‌گیری و در چند لایه نگهداری می‌شود. این سرویس جایگزین مناسب و مطمئنی برای روش‌های سنتی تهیه نسخه پشتیبان بوده و مشتری می‌تواند با امنیت خاطر نسبت به پایداری اطلاعات خود و همچنین امکان بازگرداندن آن در زمان بروز رخداد به کسب و کار خود بپردازد.

  • تهیه پشتیبان در لایه شبکه از پوشه‌ها و فایل‌ها
  • تهیه پشتیبان VMDK از ماشین‌های ابری
  • پشتیبان‌گیری در لایه شبکه به صورت نسخه‌ای کامل از سیستم عامل و کلیه اطلاعات موجود
  • تهیه پشتیبان از سرورهای ابری و بازیابی سریع در زمان بروز رخداد
  • انتقال کلیه نسخ پشتیبان بلافاصله پس از اتمام به بستری امن در سایت دوم پشتیبان
  • ارسال پیام‌های اطلاع‌رسانی خودکار پس از اتمام تهیه هر نسخه پشتیبان برای مشتری
  • ارسال پیام‌های اطلاع‌رسانی پس از راستی آزمایی هر نسخه پشتیبان برای مشتری
  • امکان ارائه گزارشات هفتگی، ماهانه و سالانه به مشتری
DNS ابری (Cloud DNS):

DNS ابری یک سرویس رایگان با کارایی بالا وانعطاف‌پذیر است که دامنه مشتری را به روشی مقرون به صرفه در DNS جهانی منتشر می‌نماید. این سرویس فاقد محدودیت در تعداد دامنه‌ها است. پس از وارد کردن دامنه و رکوردها توسط مشتری در پنل کاربری، به صورت اتوماتیک اطلاعات در سرورها قرار می‌گیرد. زیرساخت این سرویس در چندین دیتاسنتر مجزا با پایداری بالا توزیع شده است.

سرویس ایمیل سازمانی (Enterprise Email):

سرویس ایمیل سازمانی یک سرویس ایمیل در فضای وب است که در جهت تسهیل و افزایش بهره‌وری ارتباطات سازمانی، اعم از ارتباطات داخلی و خارجی مورد استفاده سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف قرار می‌گیرد. این سرویس به‌عنوان یک ابزار عملیاتی در هر سازمان است و موجب صرفه‌جویی در هزینه‌های سازمان جهت راه‌اندازی سرور ایمیل می‌گردد. سرویس ایمیل سازمانی امکان ارسال ایمیل به کاربران با پراکندگی جغرافیایی و تنوع سازمانی را فراهم می‌سازد.

  • دارای آنتی اسپم و آنتی ویروس
  • ارائه ترافیک به میزان نامحدود
  • ارائه IP اختصاصی
  • پشتیبانی از پروتکل‌های POP3 / IMAPS / IMAP / SMTPS / SMTP / HTTPS / HTTP / POP3S
  • ارائه گواهی SSL معتبر
  • احراز هویت دو مرحله‌ای
  • تعریف دامنه مستعار
دسترسی سریع (معرفی سرویس)

اخبار سازمانی

داستان موفقیت