خدمات مدیریت شده مرکز داده
خدمات مدیریت شده مرکز داده
همگام با افزایش بیسابقه دادهها و حجم اطلاعات قابل ذخیرهسازی در صنایع و از سوی دیگر با افزایش نیاز به تحول دیجیتال در همه عرصهها، نیاز به زیرساختهای ایمن برای ذخیره و پردازش دادهها به طور گستردهای افزایش یافته است. از طرفی صنایع پیشرو، بر مزیت رقابتی خود در پردازش و تجزیه و تحلیل دادهها و همچنین اتوماسیون فرآیندها متکی است. بنابراین، ارائه یک مرکز داده یکپارچه و مطمئن برای پشتیبانی از این نیازها، به یک اصل حیاتی در شرکتهای مخابراتی تبدیل خواهد شد.
همراه اول کسب و کار با استفاده از تجربه قدرتمند و رتبهبندی بالا در عرصه مدیریت مراکز تلفن همراه و سوئیچینگ، جهت ورود به بازارهای مراکز داده از آمادگی و اطمینان کاملی برخوردار است. همچنین در این خدمت، طیف گستردهای از خدمات شامل مشاوره و طراحی، اجرا، بهره برداری و ممیزی در پروژه های کلید در دست (Full-Turnkey) ارائه میگردد. خدمات مشاوره و ممیزی این امکان را میدهد که بهترین انتخاب را برای زیرساخت، طراحی و اجرای مرکز داده انجام شود.
الف) مشاوره و طراحی
در حوزه مشاوره و طراحی با تجزیه و تحلیل نیازهای مشتری و سایر ملاحظات تجاری و فنی خدمات ذیل ارائه میشود و با امکان تحویل صورتحساب دقیق اقلام در سطح HLD، LLD، فرایند تامین آنها را تسهیل می نماید:
- تهیه پرونده تجاری و گزارش امکانسنجی مرکز داده
- تجزیه و تحلیل مدیریت عرضه و تقاضای کسب و کار و پیشبینی ظرفیتهای مورد نیاز
- شناسایی و تخصیص مکان مناسب برای ساخت مراکز داده و طراحی عمرانی و معماری
- طراحی برق و ساختار الکترومغناطیسی
- طراحی سیستمهای خنککننده و تدوین راهکارها
- طراحی شبکههای غیرفعال و زیرساخت انتقال
- راهکارهای اطفاء حریق
- کنترل دسترسی و مدیریت امنیت
- طراحی و ارائه راهکارهای مدیریت زیرساخت مرکز داده (DCIM)
- مدیریت زنجیره تامین و لجستیک
ب) پیادهسازی
در فاز پیادهسازی با توجه به نیازهای مشتریان اجرای کلیه اجزای یک مرکز داده به صورت یک خدمت یا مجموعهای از خدمات ارائه میشود.
ج) عملیات و نگهداری
تجربه اندوخته در حوزه بهرهبرداری از شبکههای مخابراتی، مدیریت بحران و تداوم کسب و کار، پایگاه قدرتمندی در جهت پشتیبانی از دیگر زیرساختهای حیاتی همچون مراکز داده ایجاد نمودهاست. خدمات ما در این حوزه عبارتند از:
- تعریف و تحقق توافقنامه سطح خدمات
- بررسی و پایش تمامی زیرساختها بر اساس اطلاعات حاصل از DCIM
- ارائه فرآیند پایش و عیبیابی شبانهروزی
- تحقق در دسترس بودن خدمات مورد انتظار